Wednesday, April 2, 2008

Nasib si Akill

Perbicaraan Akill, remaja penggodam bertaraf otai, semalam di Mahkamah Daerah Thames, berakhir dengan pengakuan salah terhadap semua tuduhan. Hmm nampaknya kureng best sket la baca laporan penuh kes ni nanti sebab hujah2 peguam semua takdak (dah peguam nasihatkan anakguam mengaku salah nak hujah apa lagi huhu). Sekarang ni Akill bebas dengan ikat jamin sementara menunggu hukuman dijatuhkan bulan depan, pada 28 Mei 2008 ni.

Botnet2 dia dikendalikan daripada pelayan2 (server) di luar New Zealand. Majoriti pelayan yang dia gunakan adalah daripada Malaysia, sama ada dia sewa atau 'tumpang' (jadi parasit dalam pelayan). Malaysia lagi!!! Suka betul la penggodam2 ni buat pangkalan maya kat Malaysia. Dalam banyak2 penggodam yang buat pangkalan maya kat Malaysia, yang paling dasyat kes Al Qaeda 'tumpang' alneda.com* dalam pelayan Jaring suatu ketika dahulu. Tu belum masuk kisah gadiscun.com 'tumpang' pelayan kerajaan negeri Perak huhu.

p/s: Siapa2 yang ada laman web sendiri tu rajin2 la cek fail2 yang ada dalam pelayan tu. Mana tau ada fail2 menumpang, kita jugak yang susah kena soal siasat nanti. Kalau ikut seksyen 8 Akta Jenayah Komputer 1997 (Malaysia) lagi dasyat, mamat yang ada dalam kawalannya mana2 dokumen atau data yang sebelum itu telah dilaporkan digodam daripada komputer lain, maka mamat itulah dianggap sebagai orang yang melakukan godaman tu, melainkan jika dibuktikan sebaliknya.

*alneda.com ialah portal web rasmi Al qaeda yang digunakan oleh komuniti al qaeda untuk berkomunikasi antara satu sama lain.

Burung Kea

No comments: