Saturday, October 4, 2008

Menjelang Anugerah Industri Muzik

Lari topik masuk industri muzik NZ kejap.

Yay! 4 hari saja lagi sebelum berlangsungnya NZ Music Awards 2008. Kalau kat Malaysia setiap tahun saya tak pernah lepas Anugerah Industri Muzik anjuran RIM, walaupun suatu ketika dahulu sistem penjuriannya agak prejudis sikit. Bila dah berada kat New Zealand ni, saya masih ikuti lagi perkembangan dunia muzik di Malaysia + Indonesia. Untuk info2 lagu mana yang tengah naik saya biasa rujuk laman web carta Era+ Ngetop di Era dan Hot FM. Lepas tu buka imeem.com dan 'tarik paksa-rela' lagu tu masuk ke cakera keras untuk dijadikan koleksi MP3. Buat masa ni tengah layan lagu2 album solo Malique terutama Mantera Beradu, album May koleksi rakam semula lagu2 rock kapak lama dan album Wings Teori Domino Revisited: Jamming Session. Apa hal la semua buat rakaman semula lagu2 lama nih. Tapi gempak siot.

Kat New Zealand ni, saya agak berminat juga dengan perkembangan industri muzik dia. Kalau artis solo saya minat Tiki Taane, Liam Finn , Anika Moa dan Annabel Fay. Kora dan Scribe pun boleh layan juga la. Kalau kumpulan; Opshop dan Shihad.

Paling menyampah: Flight of the Conchords. Peminat2 lagu rentak2 70-an jangan marah yek.

TIKE TAANE - ALWAYS ON MY MIND


OPSHOP - ONE DAY


ANIKA MOA - MY OLD MAN


LIAM FINN - GATHER TO THE CHAPEL


ANNABEL FAY - STRONG


SHIHAD - VAMPIRES

No comments: