Saturday, October 4, 2008

John Campbell v Winston Peters

Saya sebenarnya tak minat sangat tonton Campbell Live sebab penampilan John Campbell mengingatkan saya kepada Wan Din dan Edisi Siasat NTV7 suatu ketika dahulu. Sebab saya tak berkenan sangat dengan gaya penyampaian Wan Din terutama bahasa kasar yg dia guna, John jadi mangsa heheh. Sekali sekala ok lah, tengok isu jugak, sebab kengkadang isu2 merepek pun masuk jadi makanan John.

Tapi yang peliknya saya boleh tahan pulak tonton rancangan bual sembang Amerika Syarikat macam David Letterman Show dan the Daily Show, walaupun John Stewart semakin hari semakin merepek dengan umpatan2 yang kuat terhadap Sarah Palin dan McCain (cermin mata Sarah pun John Stewart buat isu hehe). Masa dia temuramah Tony Blair sambil pekena kawan tu dua tiga das, sah2 si Tony dok mengutuk dalam hati "bloody Americans" haha.

Tapi bila tuan Winston Peters @ ahli politik 'pujaan' media (tak percaya cuba belek suratkhabar atau tonton berita, tak sah kalau orang tua ni tak keluar dua tiga hari sekali heheh) muncul untuk ditemuramah oleh John, saya tak lepas peluang. Daripada derma tak isytihar ke Parlimen sampai kepada ketidakpuasan hati Winston terhadap tatacara siasatan SFO semua John bagi api kat Winston, sampai kawan pun naik hangin. Owen Glenn mesti bungkam tengok temuramah tu. Helen Clark kalau tengok mesti pengsan haha.

Hari tu masa tuan Winston datang ke Universiti Otago untuk bertemu dengan pihak pengurusan dan bermesra dengan pelajar2 di Union Lawn @ ambik kesempatan berkempen bagi pihak parti Buruh dan parti New Zealand First, saya tak sempat turut serta. Cuma ada la kawan2 bagi tau masa orang tua tu dok bagi ceramah kat pelajar2 di Union Lawn tu, tak semena2 mucncul satu mamat tanpa seurat benang berlari2 depan dia; tanda protes la ni. Terkedu la kejap kawan, tapi dah adat orang politik muka kena tebal. Siap keluar muka depan ODT lagi haha.

perkampungan nelayan Purakaunui, Dunedin

No comments: